FAQ
FAQ
Onze tarieven
Top questions (2) | All questions (2)
Een superconcurrerend tarief boordevol intelligente diensten om onze energiefactuur te verlagen.
Specificaties :
- Vast voor elektriciteit
- Vast voor aardgas
- Contractduur: één, twee of drie jaar
- Meer info : www.Lampiris.be/nl/top
Voordelen :
- Kortingen op allerlei slimme energiediensten
- Een 100% Belgische leverancier en 5-sterrenservice op maat
- 100% groene stroom
Een ideaal tarief voor kleine verbruikers. Nog niet zeker of je tip of TOP bent? Doe dan nu de test en ontdek welk tarief voor jou het voordeligst is!
Specificaties :
- Variabel voor elektriciteit
- Variabel voor aardgas
- Contractduur: één, twee of drie jaar
- Meer info : www.Lampiris.be/nl/tip
Voordelen :
- Kortingen op allerlei slimme energiediensten
- Een 100% Belgische leverancier en 5-sterrenservice op maat
- 100% groene stroom
Leg uit waarom het niet nuttig was
Onze Algemene verkoopvoorwaarden
Top questions (0) | All questions (2)
Onze Algemene verkoopvoorwaarden zijn gewijzigd. Onze nieuwe Algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing vanaf de verlenging van je energiecontract na 1 november 2015 als je maandelijks een factuur ontvangt en na 1 januari 2016 als je om de drie of zes maanden een factuur ontvangt. Je kunt onze nieuwe Algemene verkoopvoorwaarden hier verkrijgen.
De wijzigingen betreffen de volgende aspecten:
- Verbetering van de definities voor meer duidelijkheid over de gebruikte termen en coherentie met het Wetboek van economisch recht, meer bepaald met betrekking tot de begrippen consument, verkoop op afstand en het buiten de onderneming afgesloten contract;
- Verbetering van verscheidene formuleringen voor een betere leesbaarheid en meer coherentie met het wet- en regelgevingskader, meer bepaald met betrekking tot het toepassingsgebied van het contract en de afsluiting en uitvoering van het contract, en in het bijzonder met betrekking tot het herroepingsrecht en de acceptatie- en weigeringsvoorwaarden voor klanten;
- Aanpassing van de bepalingen inzake de duur en de beëindiging van het contract, om de ontwikkelingen op wetgevingsgebied en de aanbevelingen van de regelgevende instanties erin te verwerken, en voor een grotere nauwkeurigheid in de gebruikte terminologie;
- Verduidelijking van de elementen met betrekking tot de prijs en de facturatie;
- Herziening van de procedure bij wanbetaling of een facturatiefout;
- Verzwaring van de sancties voor laattijdige betaling van facturen en aanpassing van de verwijlinteresten;
- Aanpassing afhankelijk van het reglementaire plafond van de aan de Brusselse klanten bij wijze van borg gevraagde bedragen;
- Aanpassing van de bepalingen inzake de bescherming van de persoonsgegevens;
- Verduidelijking van de bepalingen inzake aansprakelijkheid;
- Wijziging van de verhuisprocedure, om de ontwikkelingen op wetgevingsgebied en de aanbevelingen van de regelgevende instanties erin te verwerken;
- Aanpassing van de voorwaarden voor een wijziging van de Algemene verkoopvoorwaarden.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Onze beloftes
Top questions (1) | All questions (1)
Elke dag werken aan een betere service
Klant zijn bij Lampiris, dat is kiezen voor een kwaliteitsvolle service en een luisterend oor. Hieronder kan je een kijkje nemen naar de bestaande beloftes of suggesties geven voor nieuwe! Zo werken we samen aan een mooiere toekomst.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Mijn Contract
Top questions (5) | All questions (20)
Ja hoor! Sinds 13 september 2012 ben je als particuliere klant volledig vrij om van leverancier te veranderen zonder enige verbrekingsvergoeding.
Lampiris regelt alles voor jou. Zodra je een contract met ons hebt afgesloten, nemen wij contact op met je huidige leverancier om je contract op te zeggen, met een opzegtermijn van dertig dagen.
Dat geldt ook voor kmo's met een jaarverbruik lager dan 50.000 kWh voor elektriciteit en lager dan 100.000 kWh voor aardgas.
Overtuigd? Bel ons op het nummer 0800 40 123. Een van onze medewerkers zal je met plezier helpen.
Je kunt je ook makkelijk inschrijven via onze website.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Sinds 13 september 2012 kunnen gezinnen en kmo's gratis van leverancier veranderen.
Dit geldt voor:
- gezinnen (huishoudelijke afnemers) met een contract van bepaalde of onbepaalde duur;
- zelfstandigen en kmo's met een contract van bepaalde of onbepaalde duur en een jaarverbruik van:
- maximaal 50 MWh (50.000 kWh) voor elektriciteit;
- maximaal 100 MWh (100.000 kWh) voor aardgas.
Er geldt enkel een opzegtermijn van 30 dagen.
Een klant die van leverancier wil veranderen en zich bijvoorbeeld bij ons inschrijft op 14 maart, zal ten vroegste op 14 april (maar hoogstwaarschijnlijk op 1 mei) kunnen overstappen. Professionele klanten met een verbruik boven 50.000 kWh voor elektriciteit en 100.000 kWh voor aardgas moeten hun vervaldag wel respecteren.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Wil je klant worden bij Lampiris? Je kunt je heel eenvoudig en snel online inschrijven.
Het is ook mogelijk dat je een papieren leveringscontract hebt ingevuld. Dan hoef je het enkel nog te ondertekenen en aan ons te bezorgen:
1. Per post
Stuur het document naar het volgende adres:
Lampiris
Rue Saint Laurent 54
4000 Luik
2. Fax
Fax het document naar het volgende nummer:
04/3406399
3. E-mail
Scan het document, sla het op en stuur ons een e-mail met het document als bijlage.
Hartelijk bedankt om voor Lampiris te kiezen!
Leg uit waarom het niet nuttig was
Op ons contract kun je aanduiden dat je nog geen elektriciteit en/of gas kunt verbruiken.
Noteer in het vakje 'Eventuele opmerkingen' ook dat het gaat om de heropening van een bestaande meter. Zo starten we zeker onmiddellijk de correcte procedure op.
De EAN-code kun je opvragen bij je netbeheerder.
Woon je in Vlaanderen? Dan kun je hier opzoeken wie je netbeheerder is.
Woon je in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest? Dan is je netbeheerder Sibelga.
Drie werkdagen nadat je je Lampiris-contract hebt ontvangen kun je contact opnemen met je netbeheerder om de meter te laten heropenen. Mogelijk wordt hiervoor een verplaatsingsvergoeding aangerekend.
Schrijf je in via onze site en bezorg het ons ondertekend terug.
Het milieu bedankt je alvast voor je interesse in 100% groene, hernieuwbare energie!
Leg uit waarom het niet nuttig was
Heb je je recent ingeschreven op onze website of via het nummer 0800 40 123, maar nog geen bevestiging ontvangen?
Maak je geen zorgen: het kan vijf tot tien dagen duren voor je de welkomstbrief ontvangt, de officiële en definitieve bevestiging van de energielevering door Lampiris.
Ondertussen controleren we je klantgegevens en laten we de vorige leverancier weten dat we je energielevering overnemen. De controle van je gegevens kan enkele dagen duren, afhankelijk van je beschikbaarheid en de contactgegevens waarover we beschikken. Vermeld bij je inschrijving dus zeker een telefoonnummer of e-mailadres.
Heb je geen welkomstmail gekregen na je inschrijving online of via het nummer 0800 40 123? Neem dan contact met ons op via e-mail of telefonisch om je inschrijving te voltooien.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Het is belangrijk dat je eerst en vooral een nieuwe meter aanvraagt bij je netbeheerder.
Je krijgt dan voor die meter een EAN-code toegewezen (code van achttien cijfers die begint met 5414). Deze staat ook vermeld op alle correspondentie met de netbeheerder. Zodra je de code hebt, kun je een leveringscontract afsluiten met Lampiris. Hierop duid je aan dat het gaat om een nieuwe meter (hiervoor is een speciaal vakje voorzien).
Drie werkdagen nadat je je Lampiris-contract hebt ontvangen, kun je contact opnemen met je netbeheerder om een afspraak te maken om de meter te openen.
Uiteraard kunnen wij de energievoorziening pas starten wanneer de meter effectief geopend is. Dit wordt ons door de netbeheerder doorgegeven.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Heel simpel: vul online ons formulier in om klant te worden!
Enkele tips:
1) Noteer de meterstanden zodra je de nieuwe woning betrekt.
2) Bezorg ons die gegevens via het onlineformulier.
Op die manier kunnen we een factuur maken voor jouw verbruik alleen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Wil je je contract wijzigen of opzeggen? Steeds tot je dienst voor al je vragen.
Online:
Neem contact met ons op via het onlineformulier.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Misschien heeft een vriend of kennis je verteld over groepsaankopen voor energie? Of misschien ben je al benaderd door andere energieleveranciers met een nieuw tarief?
Let op: veel klanten komen bij ons terug, omdat het voorgestelde aanbod uiteindelijk toch niet zo voordelig uitpakte.
Er zijn een aantal belangrijke elementen die je in overweging moet nemen wanneer je de verschillende aanbiedingen voor groepsaankopen vergelijkt met je huidige energiecontract.
Neem contact met ons op voor een tariefvergelijking!
We maken samen met jou een vergelijking van de tarieven. Dat duurt maar een paar minuten. Neem contact met ons op via e-mail: [email protected]. Onze medewerkers helpen je graag verder met de tariefvergelijking.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Geen paniek! Dat je contract afloopt, betekent niet dat Lampiris de levering zomaar zal stopzetten. Concreet betekent het gewoon dat je huidige contract met twaalf maanden verlengd wordt, op basis van nieuwe tariefvoorwaarden.
Als je dat wenst, kun je contact opnemen met een van onze operatoren die je kan helpen om het tarief te kiezen dat het beste bij je verbruik past.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Als je je facturatieadres wilt veranderen of ziet dat je naam of adres verkeerd geschreven zijn, dan vragen we je om contact op te nemen met onze klantendienst.
Als je je (lever)adres of naam wilt aanpassen naar aanleiding van een verhuizing of een verandering in je gezinssituatie, volg dan de verhuisprocedure.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Klik op de link om onze algemene verkoopvoorwaarden te raadplegen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je kunt je contract op twee manieren opzeggen: bel naar het nummer 0800 11 115 of regel alles via ons onlineformulier.
Voor een vlotte afwikkeling vragen we je om ons in beide gevallen de volgende informatie te bezorgen, en dit ten vroegste zeven dagen voor en ten laatste zeven dagen na de effectieve afsluiting van je contract:
- je klantnummer (bv. E12345678)
- de slotdatum
- je EAN-codes en meternummers
- je meterstanden (anders wordt je eindafrekening gebaseerd op een schatting van je verbruik)
- de gegevens van de nieuwe huurder
Beschik je nog niet over al deze informatie? Geen probleem, je kunt ons in ieder geval al laten weten dat je je contract wilt opzeggen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Hieronder vind je de documenten om de verandering van je statuut van particuliere naar professionele klant (of omgekeerd) op correcte wijze te melden en te registreren.
Het 'Verhuisdocument': hierop vul je alle gegevens in over de huidige situatie. Op het linkerdeel van het formulier moet je alle gegevens over je huidige statuut invullen. Op het rechterdeel van het formulier vul je alle gegevens in over de nieuwe situatie. Op basis van de ingevulde meterstanden zal een eindafrekening worden opgemaakt.
Bezorg ons deze documenten per post (Rue Saint-Laurent 54, 4000 Luik) of fax naar 04 340 63 99.
Elke factuur blijft verschuldigd aan Lampiris tot op het ogenblik dat je je documenten indient bij Lampiris.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Eerst en vooral willen we namens het hele Lampiris-team onze innige en oprechte deelneming betuigen met je verlies.
Om het overlijden van de contractbeheerder te verwerken, kan je het volgende doen.
- Je bent de partner van de overledene en wenst het contract op je naam over te nemen.
Gelieve ons de volgende documenten te bezorgen:- een kopie van de overlijdensakte en;
- indien je naam niet op de overlijdensakte staat, eveneens een geldig bewijs van gezinssamenstelling;
- het document “gegevens nieuwe overnemer”.
- Je bent niet de partner van de overledene en wenst het contract op je naam over te nemen.
Gelieve ons de volgende documenten te bezorgen:- een kopie van de overlijdensakte en;
- een leveringscontract en;
- een energieovernamedocument (gelieve “overleden” te vermelden bij de handtekening van de vertrekkende).
- De facturatie en communicaties dienen tijdelijk naar de notaris te worden verzonden zonder het contract stop te zetten.
Gelieve ons de volgende documenten te bezorgen:- een kopie van de overlijdensakte en;
- de contactgegevens van de notaris.
- Je wenst het leveringscontract te beëindigen en het niet over te nemen op je naam.
Gelieve ons de volgende documenten te bezorgen:- een kopie van de overlijdenaskte en;
- een energieovernamedocument. Vergeet hierbij niet de meterstanden te vermelden zodat er een eindafrekening kan opgemaakt worden.
Bezorg ons deze documenten per post (Rue Saint-Laurent 54, 4000 Luik) of e-mail naar [email protected].
Leg uit waarom het niet nuttig was
Er zullen geen extra administratieve kosten worden aangerekend door Lampiris om uw verhuis te verwerken.
Het is wel van uiterst belang dat u voor het nieuwe adres zo snel mogelijk het "Addendum aan contract" invult en ons bezorgt. Indien er binnen een afzienbare tijd op een leveradres geen nieuwe leverancier is, zal dit leverpunt worden afgesloten. Voor deze interventie zal uw netbeheerder een kost aanrekenen.
Als u uw contract met Lampiris opzegt, geldt een opzegtermijn van 30 dagen en zijn onze opzegvoorwaarden van toepassing (in het Brusselse Gewest geldt een opzegtermijn van 60 dagen). Als u die niet respecteert, zal Lampiris u een schadevergoeding aanrekenen zoals overeengekomen in onze algemene voorwaarden.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Natuurlijk. Wij stellen voor dat je:
· ons belt op het nummer 0800 40 123. Een van onze medewerkers zal dan samen met jou en op basis van je jaarverbruik analyseren welk tarief het beste is voor jou. Als je nog geen verbruiksgeschiedenis hebt, stellen we samen met jou een schatting van je verbruik op, en bekijken we welk tarief het meest voordelig is.
· ofwel naar onze prijsvergelijker surft. Houd je verbruiksgegevens bij de hand, zodat je zelf het tarief kunt kiezen dat het beste bij jou past. Als je nog geen verbruiksgeschiedenis hebt, dan kun je een standaardverbruiksprofiel selecteren om een idee te krijgen hoeveel je zou kunnen besparen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Mijn facturen
Top questions (4) | All questions (32)
Zelfs als je nog geen afrekening hebt ontvangen, kan je voorschot veranderen. Dit zijn de vaakst voorkomende redenen:
- Een aanpassing van de gas- en elektriciteitstarieven als gevolg van de verlenging van het contract.
- Een aanpassing van de tarieven als gevolg van gewijzigde taksen, transportkosten of de kosten die de netbeheerder aanrekent.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je voorschotfacturen worden opgesteld op basis van een schatting van je verbruik. Dit wordt berekend met de gegevens die we van je netbeheerder hebben ontvangen (meterstanden) of op basis van een schatting die jij ons hebt doorgegeven.
Het is mogelijk dat de schatting van je netbeheerder niet helemaal overeenstemt met je werkelijke verbruik.
Dankzij MyLampiris kun je zelf het bedrag van je voorschotfactuur aanpassen.
Of neem contact met ons op via het nummer 011 49 49 48, per e-mail via [email protected] of via onze Facebook-pagina.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Lampiris garandeert je de elektriciteitprijs gedurende de volledige looptijd van je contract. Als je bijvoorbeeld een contract voor drie jaar hebt getekend, wil dat zeggen dat je prijs voor elektriciteit drie jaar lang onveranderd zal blijven.
Voor de aardgasprijs is dat systeem echter niet mogelijk. Die zal dus wel schommelen tijdens de duur van je contract. Denk er echter om dat Lampiris er alles aan doet om de scherpste prijzen op de markt aan te bieden.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Klik op deze link voor een overzicht van alle taksen en heffingen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Als je om ecologische redenen gekozen hebt voor domiciliëring, bezorgen we je enkel een papieren versie van je eerste voorschotfactuur, je jaarlijkse afrekening, de eerste factuur na je jaarlijkse afrekening en de eerste factuur na de verlenging van je contract.
Je kunt je facturen ook steeds raadplegen in je persoonlijke MyLampiris-ruimte.
Krijg je liever al je voorschotfacturen bij jou thuis in de bus? Laat deze dienst dan activeren door een van onze medewerkers. Dit kan per e-mail via het adres [email protected] of telefonisch op het nummer 011 49 49 48.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Ja, hoor! Via de website MyLampiris kun je je facturen gemakkelijk opvragen en afdrukken. Of vraag gerust een duplicaat van je factuur aan via e-mail op het adres [email protected] of telefonisch op het nummer 011 49 49 48.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Geen paniek! Je netbeheerder heeft tien dagen nodig om de opening van je meter te registeren en ons de nodige gegevens door te geven om je facturen op te stellen. Is deze termijn nog niet verstreken, dan valt je factuur in principe binnenkort bij jou in de bus.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Hoe lees ik mijn voorschotfactuur?
Je voorschotfactuur is een vast maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks bedrag dat bedoeld is om je reële verbruikskosten te dekken. Dit bedrag wordt berekend op basis van je geschatte jaarverbruik.
Wanneer je klant wordt bij Lampiris, bezorgt je netbeheerder ons je verbruiksgegevens, zodat we het voorschotbedrag kunnen bepalen. Het door je netbeheerder berekende verbruik is gebaseerd op het verbruik op jouw leveringspunt de voorbije drie jaar. Je kunt je verbruiksgegevens echter ook zelf doorgeven wanneer je je inschrijft.
Wil je je verbruiksgegevens wijzigen? Open dan MyLampiris of neem contact met ons op via e-mail.
Als je recht hebt op een korting en die ook geactiveerd is, dan wordt ze vermeld in het kader ‘Te betalen bedrag’ op de eerste pagina van je voorschotfactuur.
Hoe lees ik mijn jaarlijkse afrekening?
Nadat je meterstand is opgenomen, ontvang je je jaarlijkse afrekening. Hierop vind je je werkelijke verbruik. Alles wat we je al hebben aangerekend via de voorschotfacturen, trekken we van je totale verbruik af.
Wij berekenen je jaarlijkse afrekening op basis van je voorschotfacturen, ongeacht of je die al betaald hebt. De afrekening biedt je dus geen overzicht van je betalingen. Meer info over je betalingen vind je op MyLampiris. Natuurlijk kun je ook contact opnemen met onze klantendienst. Als je voorschotfacturen nog niet betaald zijn, vragen we je om dat zo snel mogelijk te doen om eventuele aanmaningskosten te vermijden.
Als je wilt controleren of je werkelijke verbruik correct is, hoef je enkel de meterstanden op je afrekening te bekijken. Komen ze overeen met de gegevens die je hebt doorgegeven aan je netbeheerder bij de tussentijdse meteropname? Dan is alles in orde. Neem anders contact met ons op via e-mail en wij zullen een correctie van je meterstanden aanvragen.
Heb je recht op een korting, dan vind je die op pagina 3 van je jaarlijkse afrekening, bij ‘Je kortingen’.
Woon je in Vlaanderen en omvat de leveringsperiode op je afrekening ook de maand april? Dan vind je je gratis aantal kWh eveneens op pagina 3, bij ‘Je kortingen’.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je kunt zelf kiezen op welk adres je je facturen ontvangt.
Geef het gewenste adres hiertoe schriftelijk door aan onze klantendienst.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Is er een technicus langs geweest om je meter te openen? Neem dan contact met ons op per e-mail via [email protected] of telefonisch op het nummer 011 49 49 48. Vermeld hierbij:
· de precieze openingsdatum van je meter,
· de meterstand bij opening, als je die hebt.
Wij nemen dan meteen contact op met je netbeheerder om de situatie op te lossen.
Heb je de meter zelf geopend of heeft de eigenaar van je woning dat gedaan? Neem dan rechtstreeks contact op met je netbeheerder en vraag of een technicus komt controleren of je meter effectief geopend is.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Geen paniek! Je krijgt je eerste voorschotfactuur pas wanneer je netbeheerder je overstap heeft bevestigd. Mocht je tien dagen na de effectieve datum van je overstap nog altijd geen voorschotfactuur ontvangen hebben, dan zou het kunnen dat we niet over de juiste contactgegevens beschikken.
Wil je nagaan of de informatie in je dossier correct is? Neem dan rechtstreeks contact met ons op via onze contactpagina en geef ons je contactgegevens door (facturatieadres, telefoonnummer, gsm enz.).
Onze medewerkers passen je gegevens zo snel mogelijk aan en brengen je hiervan op de hoogte.
We herinneren je er ook aan dat je een duplicaat van je facturen kunt downloaden op MyLampiris.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Als de meterstanden op je afrekening niet correct zijn, kun je contact opnemen met onze klantendienst om de correcte meterstanden door te geven.
Zodra we de correcte gegevens ontvangen, maken we een nieuwe afrekening op met de correcte meterstanden. Deze procedure kan enkele weken in beslag nemen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Aan de hand van verschillende elementen (voornamelijk meterstanden) kunnen wij een vrij nauwkeurige schatting maken van je jaarlijkse energieverbruik. Om te vermijden dat je een groot bedrag in één keer moet betalen, sturen we je elke maand een factuur voor een gedeelte van dat jaarbedrag. Bij de afrekening vergelijken we dan de bedragen die we al hebben gefactureerd via de voorschotfacturen met je werkelijke verbruik. Op basis daarvan sturen we een factuur of een creditnota voor de afrekening.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je netbeheerder moet eerst je meterstanden bevestigen, voordat we je afrekening kunnen opstellen.
We doen er alles aan om je je afrekening te bezorgen op basis van de doorgegeven meterstanden binnen de twintig dagen na de goedkeuring door je netbeheerder.
Dat is trouwens onze vierde belofte.
Leg uit waarom het niet nuttig was
De afrekening komt overeen met de berekening van je elektriciteits- en/of gasverbruik voor een bepaalde periode. We bezorgen je een keer per jaar zo'n afrekening na ontvangst van de nieuwe meterstanden van je netbeheerder. We berekenen het verschil tussen de tijdens het jaar aangerekende voorschotten en het bedrag van je werkelijke verbruik.
Afhankelijk hiervan bezorgen we je dus een factuur of een creditnota. Bovendien is dit het ideale moment om het bedrag van je voorschotten nog beter aan te passen aan je werkelijke verbruik.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Om een factuur te openen die je via e-mail (elektronische factuatie) hebt ontvangen heb je het programma Adobe Reader nodig (dit geldt voor alle documenten met de extentie '.PDF').
Download hier gratis Adobe Reader
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je factuur elektronisch ontvangen heeft verschillende voordelen:
- Goed voor het milieu: Als al onze klanten zouden overstappen naar elektronische facturatie, zouden we 65 bomen per maand kunnen besparen. Om deze duurzame actie aan te moedigen, zal Lampiris 3 m² natuurreserve beschermen via Natagora voor elke overstap in Wallonië in april, en zullen we 1 m² bos aanplanten via Natuurpunt voor elke overstap in Vlaanderen in mei. Samen gaan we voor een groene en duurzame toekomst!
- Betere dienstverlening: De e-mail van je elektronische factuur biedt een gepersonaliseerde dienst, aangepast aan je klantsituatie, een permanente archivering en verschillende promoties en kortingsacties.
- Goedkoper: Voor elke klant die zijn facturen via e-mail ontvangt, bespaart Lampiris op de verzendkosten van de papieren facturen. Deze winst geven wij terug aan onze klanten door onze energieprijs aan te passen en zo laag mogelijk te houden.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je elektronische facturatie deactiveren kan via MyLampiris. Meld je aan en ga vervolgens naar 'Mijn facturen'.
Het volstaat om daar het vakje 'Elektronische facturatie' uit te vinken.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je kan de overstap maken op verschillende manieren:
- Via de online klantenzone MyLampiris.
- Via e-mail: Contacteer ons via [email protected] en wij volgen je aanvraag zo snel mogelijk op. Je volgende factuur zal via e-mail verzonden worden.
- Telefonisch: Bel ons op het nummer 011 49 49 48 en je contactpersoon zal je voorkeur in je dossier aanpassen zodat je de volgende factuur via e-mail ontvangt.
Vragen of problemen? Neem dan contact met ons op via 011 49 49 48, [email protected] of Facebook.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Er bestaat een sociaal tarief voor elektriciteit en gas om consumenten met een laag inkomen of consumenten die zich in een kwetsbare situatie bevinden, te beschermen.
De sociale maximumprijzen voor elektriciteit en aardgas zijn een federale bevoegdheid en liggen vast voor iedere leverancier.
Klik hier om de prijslijsten te bekijken voor elektriciteit.
Klik hier om de prijslijsten te bekijken voor aardgas.
Voor vragen over de sociale maximumprijzen kun je contact openemen met:
FOD Economie KMO, Middenstand en Energie
North Gate III
Koning Albert II-laan 16
1000 Brussel
Gratis telefoonnummer 0800 120 33
Gratis faxnummer 0800 120 57
[email protected]
www.mineco.fgov.be
Meer informatie vind je ook op de website van de VREG.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Het sociaal tarief is identiek bij alle energieleveranciers. Het wordt bepaald door de nationale energieregulator. De prijs wordt berekend op basis van de laagste tarieven op de markt. De personen die van het sociaal tarieven genieten betalen geen huurkosten voor hun meter van elektriciteit en aardgas.
Over het algemeen wordt het sociaal tarief automatisch toegepast. In sommige gevallen zijn enkele stappen noodzakelijk.
Voor meer informatie over de nodige stappen om het sociaal tarief te krijgen voor elektriciteit en aardgas, neem contact op met de FOD ECONOMIE, per telefoon op het gratis telefoonnummer 0800 120 33 van 9 tot 5 uur of per e-mail via so[email protected].
Leg uit waarom het niet nuttig was
Het attest voor het sociaal tarief kun je aanvragen bij de volgende diensten, afhankelijk van je situatie:
- FOD Sociale Zekerheid
Directie-generaal Personen met een handicap
Administratief Centrum Kruidtuin - Finance Tower
Kruidtuinlaan 50 bus 1 - 1000 Brussel
Tel. 0800 987 99 Fax 02 509 81 85
E-mail: handiF@minsoc.fed.be
- Het OCMW-kantoor van je huidige verblijfplaats
- De Rijksdienst voor Pensioenen
Zuidertoren - 1060 Brussel
Tel. 02 529 21 11 Fax 02 529 39 21
E-mail: [email protected]
Leg uit waarom het niet nuttig was
Het btw-tarief van 21% zal gelden voor alle factuurposten die te maken hebben met de levering van elektriciteit en die onderworpen zijn aan btw (energieprijzen, bijdrage groene stroom, netkosten, enz.), en dit vanaf 1 september 2015.
Leg uit waarom het niet nuttig was
De verhoging van de btw op elektriciteit naar 21% geldt voor alle residentiële klanten, dat wil zeggen voor particulieren die elektriciteit verbruiken voor het huishouden. Voor professionele klanten (bedrijven, overheid, vrije beroepen, enz.) gold al een tarief van 21%, en dat blijft ongewijzigd.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Op de eindafrekening zullen twee btw-tarieven van toepassing zijn. Het tarief van 6% zal gelden voor uw verbruik voor 1 september 2015. Het tarief van 21% zal gelden voor uw verbruik vanaf 1 september 2015. Om te bepalen hoeveel u voor en na 1 september hebt verbruikt, baseren we ons op verbruiksprofielen die beantwoorden aan de regelgeving.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Mijn verhuis
Top questions (2) | All questions (10)
Eerst en vooral wensen we je veel geluk in dit nieuwe avontuur. Als je in Frankrijk gaat wonen, kun je verder een beroep doen op Lampiris door je in te schrijven op www.lampiris.fr.
Je kunt je contract telefonisch opzeggen via het nummer 0800 11 115.
Voor een vlotte afwikkeling vragen we je om ons de volgende informatie te bezorgen, en dat ten vroegste zeven dagen voor en ten laatste zeven dagen na je adreswijziging:
- je klantnummer (bv. E12345678)
- de verhuisdatum
- je EAN-codes en meternummers.
- je meterstanden (anders wordt je eindafrekening gebaseerd op een schatting van je verbruik)
- je nieuwe adres
- de gegevens van de nieuwe bewoner van je oude adres
Beschik je nog niet over al deze informatie? Geen probleem, je kunt ons je verhuisplannen in ieder geval al doorgeven. Een van onze medewerkers zal dan later contact met je opnemen om de ontbrekende gegevens aan te vullen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
We raden je aan om ten vroegste zeven dagen voor en ten laatste zeven dagen na je verhuis contact met ons op te nemen.
Indien je ons niet binnen deze termijn op de hoogte kunt brengen, neem dan contact met ons op, zodat we een oplossing kunnen zoeken.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Verhuis je tot en met de tiende dag van de maand, dan wordt de factuur voor die maand geannuleerd. Je moet hem dus niet betalen.
Verhuis je na de tiende van de maand, dan komt de factuur voor die maand op je slotfactuur en moet je hem dus wel betalen.
Vergeet niet dat we bij de opmaak van je slotfactuur het verschil berekenen tussen enerzijds de aangerekende voorschotfacturen van dat jaar en anderzijds je werkelijke verbruik. Je mag deze laatste factuur verwachten binnen de zes weken na de melding van je verhuis. Deze termijn is effectief nodig, want na de ontvangst van je meterstanden moeten we deze laten valideren door je netwerkbeheerder.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Het energieovernamedocument is een formulier dat gelijk is voor alle Belgische energieleveranciers.
We raden je aan om ons je verhuis telefonisch (gratis nummer 0800 11 115) of via onze website door te geven, zodat we je aanvraag beter kunnen opvolgen. Het is de ideale oplossing: onze collega's helpen je graag verder!
We vragen je wel om dit document samen met de nieuwe bewoner van je oude adres in te vullen en het zorgvuldig bij te houden. Het kan nog nuttig zijn indien er later bijvoorbeeld discussie zou zijn over de meterstanden bij je verhuis.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Geef ons de gegevens over je nieuwe woning door via het nummer 0800 11 115. Samen gaan we dan op zoek naar het beste contracttype voor jouw situatie. We bieden aangepaste voorwaarden in het geval van werken en/of niet-bewoonde panden.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Neen, Lampiris rekent je geen extra administratieve kosten aan. We raden je wel aan om ons je verhuis en nieuwe adresgegevens binnen de zeven dagen door te geven, zodat de overgang vlot verloopt.
Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op via het nummer 0800 11 115.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Om alles zo vlot mogelijk te behandelen hebben we de volgende informatie nodig:
- je klantnummer (bv. E12345678)
- de verhuisdatum
- je EAN-codes en meternummers
- je meterstanden (anders wordt je eindafrekening gebaseerd op een schatting van je verbruik)
- je nieuwe adres
- de gegevens van de nieuwe bewoner van je oude adres
Beschik je nog niet over al deze informatie? Geen probleem, je kunt ons je verhuisplannen in ieder geval al doorgeven. Een van onze medewerkers zal dan later contact met je opnemen om de ontbrekende gegevens aan te vullen.
Wil je blijven genieten van je Lampiris-voordelen op je nieuwe adres? Vergeet dan niet dat we absoluut de volgende gegevens nodig hebben: je nieuwe EAN-codes , je meternummers en de meterstanden bij aanvang.
We houden je op de hoogte van het verdere verloop van je dossier.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Verhuis je tot en met de tiende dag van de maand, dan wordt de factuur voor die maand geannuleerd. Je moet hem dus niet betalen.
Verhuis je na de tiende van de maand, dan komt de factuur voor die maand op je slotfactuur en moet je hem dus wel betalen.
Vergeet niet dat we bij de opmaak van je slotfactuur het verschil berekenen tussen enerzijds de aangerekende voorschotfacturen van dat jaar en anderzijds je werkelijke verbruik. Je mag deze laatste factuur verwachten binnen de zes weken na de melding van je verhuis. Deze termijn is effectief nodig, want na de ontvangst van je meterstanden moeten we deze laten valideren door je netwerkbeheerder.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Mijn betalingen
Top questions (2) | All questions (14)
Op de officiele website van Zoomit vind je alle informatie over de verdere ontwikkeling en werking van dit systeem. Je kunt er ook een handleiding downloaden en een demo bekijken die je stap voor stap uitlegt hoe je een factuur kunt bekijken en betalen via internetbankieren.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je factuur moet betaald worden voor de vervaldag die op de factuur staat. Dit is steeds achttien kalenderdagen na de verzending van de factuur.
Je kunt je facturen en je betaalsituatie steeds nakijken op MyLampiris, je onlineklantendossier (beveiligde toegang).
Leg uit waarom het niet nuttig was
Als je de gestructureerde mededeling van je overschrijving niet meer vindt, kun je altijd je klantnummer gebruiken. Je kunt je factuur en je gegevens ook altijd terugvinden op MyLampiris (beveiligde toegang).
Leg uit waarom het niet nuttig was
Neem in dit geval contact op met onze klantendienst.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Bij Lampiris kun je de betaalmethode van je facturen zelf kiezen en ook vrij wijzigen.
Je kunt onze facturen op drie manieren betalen:
- via domiciliëring (te activeren op MyLampiris of via het domiciliëringsformulier
- via elektronische facturatie
- via overschrijving
Leg uit waarom het niet nuttig was
Achttien dagen na de verzending van een creditnota betaalt Lampiris het bedrag terug.
Opmerking: als een factuur (bv. een voorschotfactuur) wordt uitgeschreven na een creditnota die nog moet worden terugbetaald, zal het bedrag van die creditnota worden afgetrokken van het factuurbedrag (daarmee vervalt dus het terug te betalen bedrag, en de factuur wordt gewoon betaald).
Leg uit waarom het niet nuttig was
Een domiciliëring is de gemakkelijkste manier om zonder zorgen je facturen tijdig te betalen!
Je kan een domiciliëring op twee manieren activeren:
- Ga naar je klantenzone MyLampiris en regel alles in één muisklik.
- Vul ons domiciliëringsdocument volledig in (samen met je financiële instelling) en bezorg het ons ondertekend terug per e-mail naar [email protected] of per post naar Lampiris nv, rue Saint-Laurent 54, 4000 LUIK.
De bankgegevens van Lampiris:
Rekeningnummer: 001-5094242-72
Schuldeisersnummer: 0859.655.570
IBAN: BE38 0015 0942 4272
BIC/SWIFT: GEBABEBB
Leg uit waarom het niet nuttig was
Neem in dit geval contact op met onze klantendienst, zodat we de facturatiegegevens in je dossier kunnen bijwerken. Bezorg ons indien mogelijk ook het domiciliëringsnummer, wat de procedure zal versnellen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Neem contact op met de Lampiris-klantendienst
Bezorg ons indien mogelijk ook het domiciliëringsnummer, wat de procedure zal versnellen.
Indien de aanbieding van een factuur tweemaal door je bank werd geweigerd (bijvoorbeeld als je rekening niet voldoende provisie had), is je domiciliëring mogelijk gedeactiveerd. Op verzoek kan deze weer geactiveerd worden.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je hebt een ingebrekestelling ontvangen omdat we sinds het versturen van onze aanmaning geen betaling van je hebben ontvangen. Misschien gaat het gewoon om een vergetelheid. Daarom vragen we je vriendelijk om het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen, zodat wij de ingebrekestellingsprocedure kunnen stopzetten.
Denk je dat je de factuur/facturen hebt betaald waarover het in de ingebrekestelling gaat? Dan is een van de volgende situaties mogelijk:
- Je betaling en onze aanmaning hebben elkaar gekruist.
- De gestructureerde mededeling op je overschrijving was niet correct of je hebt een mededeling gebruikt die niet werd herkend door ons boekhoudsysteem. Neem contact op met onze klantendienst en zeg ons welke mededeling je hebt gebruikt.
- Het bedrag van je betaling komt niet overeen met het openstaande bedrag. Doe in dat geval een overschrijving met dezelfde mededeling voor de rest van het openstaande bedrag.
Kijk je betaalsituatie na op MyLampiris, je onlineklantenzone (beveiligde toegang).
Leg uit waarom het niet nuttig was
Wij hebben je een aanmaning gestuurd omdat je dossier een openstaand saldo vertoont (doordat een of meerdere facturen nog niet zijn betaald). Misschien gaat het gewoon om een vergetelheid.
We vragen je dus vriendelijk om het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen, zodat we de aanmaningsprocedure kunnen stopzetten. Denk je dat je factuur/facturen hebt betaald waarover de aanmaning gaat? Dan is een van de volgende situaties mogelijk:
- Je betaling en onze aanmaning hebben elkaar gekruist.
- De gestructureerde mededeling in je overschrijving was niet correct of je hebt een mededeling gebruikt die niet werd herkend door ons boekhoudsysteem. Neem contact op met onze klantendienst en zeg ons welke mededeling je hebt gebruikt.
- Het bedrag van je betaling komt niet overeen met het openstaande bedrag. Doe in dat geval een overschrijving met dezelfde mededeling voor de rest van het openstaande bedrag.
Kijk je betaalsituatie en facturen na op MyLampiris, je onlineklantendossier (beveiligde toegang).
Leg uit waarom het niet nuttig was
MyLampiris
Top questions (0) | All questions (6)
Open de pagina My Lampiris en klik op 'Wachtwoord vergeten?'.
- Vul je e-mailadres in. Je zult een mail ontvangen. Klik op de link in deze e-mail. Je komt op een webpagina terecht waar je je wachtwoord kunt veranderen.
Als dat niet werkt, kun je bellen naar het nummer 011 49 49 48
Leg uit waarom het niet nuttig was
Met MyLampiris, onze online klantenzone, heb je al je klantgegevens binnen handbereik. Zo weet je in een oogwenk:
- Wil je je facturen raadplegen?
- Wil je je voorschotten wijzigen?
- Wil je je gegevens wijzigen?
- enz.
Ga hier naar MyLampiris (beveiligde toegang) en meld je aan om je klantgegevens te checken.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Open de pagina My Lampiris en klik op 'Wachtwoord vergeten?'
- Vul je e-mailadres in. Je zult een mail ontvangen.
- Klik op de link in deze e-mail. Je komt op een webpagina terecht waar je je wachtwoord kunt veranderen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Open de pagina My Lampiris en klik op 'Inschrijven'.
Vul je klantnummer in, een van je factuurnummers en een geldig e-mailadres.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Mijn meter
Top questions (1) | All questions (8)
Als je merkt dat we je EAN-code of meternummer verkeerd hebben geregistreerd of als je facturen ontvangt voor een andere EAN-code, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we je gegevens kunnen corrigeren.
Contact opnemen met de Lampiris-klantendienst
Leg uit waarom het niet nuttig was
Neem contact met ons op via het nummer 011/49 48 94 of mail naar support[email protected]
Leg uit waarom het niet nuttig was
Als je dat wilt, kunt je overschakelen van metertype. Hiervoor neem je contact op met je netbeheerder. Zodra de nodige aanpassingen aan je installatie zijn gebeurd, brengen zij ons hiervan op de hoogte. Op dat ogenblik zal een afrekening worden opgemaakt.
Daarna worden je voorschotfacturen aangepast aan je nieuwe meter.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Bij het plaatsen van een elektriciteitsmeter heb je de keuze uit een enkelvoudige meter, een tweevoudige meter en een meter voor exclusief nachtverbruik.
- Enkelvoudige meter: dit is een meter met één teller. Je betaalt dus dezelfde prijs voor elektriciteit ongeacht het tijdstip waarop je deze elektriciteit verbruikt.
- Tweevoudige meter: deze meter heeft twee tellers: een dag- en een nachtteller. Het elektriciteitsverbruik tijdens de daluren ('s nachts en bij sommige netbeheerders ook tijdens het weekend) wordt berekend tegen daltarief. Het verbruik tijdens de andere uren wordt tegen normaal tarief berekend. De piek- en daluren worden bepaald door je netbeheerder. Voor meer info raden we je aan contact op te nemen met je netbeheerder.
- Meter voor exclusief nachtverbruik: deze meter (enkelvoudig of tweevoudig) heeft een extra teller waarop elektrische verwarming of elektrische boilers aangesloten worden. Het verbruik op deze meter is hoger en wordt daarom berekend tegen een voordeliger tarief.
De meter is een belangrijk element, want je Lampiris-tarief hangt ervan af.
Leg uit waarom het niet nuttig was
De EAN-code bestaat uit 18 cijfers en begint met 54. Je vindt de code op de meest recente factuur van je huidige leverancier. Vind je niet meteen een factuur? Neem dan contact op met je netbeheerder.
Woon je in Vlaanderen? Dan kun je hier opzoeken wie je netbeheerder is.
Woon je in Brussel? Dan is je netbeheerder Sibelga.
Leg uit waarom het niet nuttig was
De EAN-code is het identificatienummer van je meter. De code telt achttien cijfers en de eerste vier zijn identiek voor heel België (5414). Je EAN-code is heel belangrijk omdat je meter ermee kan worden geïdentificeerd voor de levering van elektriciteit en gas. We hebben de code dan ook nodig voor de behandeling van je aanvraag.
Ken je de EAN-code van je meter niet? Neem dan contact op met je netbeheerder (intercommunale). Zoek hier op wie je netbeheerder is.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Op onze website staan heel wat voorbeelden om energie te besparen bij je thuis of op het werk. Klik hier!
Wil je je energieverbruik op de voet volgen? Raadpleeg dan je meterstand(en) via MyLampiris, je onlineklantendossier (beveilligde toegang).
Leg uit waarom het niet nuttig was
Onze voorschotfacturen zijn opgesteld op basis van je geschatte verbruik, berekend met de gegevens die we van je netbeheerder hebben ontvangen (meterstanden), of op basis van een schatting van je verbruik die je ons hebt doorgegeven.
Het is mogelijk dat de schatting van de netbeheerder niet helemaal overeenstemt met je werkelijke verbruik.
Als je het bedrag van je voorschotfactuur wilt wijzigen, kun je contact opnemen met onze klantendienst.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Mijn productie
Top questions (0) | All questions (5)
Wij raden je aan om je te informeren op de website van de VREG (voor inwoners in Vlaanderen) of Brugel (voor inwoners van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest). Daar vind je alle stappen terug die je moet nemen.
We raden kleine producenten aan niet meer te produceren dan ze verbruiken. De installeur van fotovoltaïsche zonnepanelen zal bijvoorbeeld rekening houden met je behoeften om te weten hoeveel panelen er geïnstalleerd moeten worden. Onthoud als vuistregel dat 10 m² panelen in België ongeveer 1000 kWh per jaar produceren.
Als je niet beschikt over een btw-nummer, kan je overtollige productie niet door Lampiris aangekocht worden. Leveranciers kopen in het algemeen liever grote hoeveelheden stroom.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Als je in Vlaanderen woont, hoef je niets te doen: je netbeheerder koopt de groenestroomcertificaten van je over (enkel voor particulieren).
Wie in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest woont, moet de volgende stappen volgen:
Vul een formulier in van regulator Brugel waarmee je je groenestroomcertificaten overmaakt op de rekening van Lampiris. Klik hier om dit formulier te downloaden. Dit formulier moet je ingevuld bezorgen aan de regulator.
Stuur je factuur samen met een kopie van het hierboven aangehaalde formulier op naar ons.
Vergeet niet dat je eerst bij ons een offerte voor de prijs per groenestroomcertificaat kunt aanvragen.
Je kunt dit doen op het nummer 0800 17 480 of per mail via het adres [email protected].
Nadat we via de regulator de betaling van de groenestroomcertificaten hebben ontvangen, wordt je factuur betaald.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Als de productie van je zonnepannelen je verbruik in de daluren (=nacht) niet dekt, raden we je aan om je gewoonten te veranderen door bijvoorbeeld de wasmachine en de vaatwasser overdag te laten draaien in plaats van 's nachts.
Je kunt ook steeds contact opnemen met je netbeheerder voor de plaatsing van een enkelvoudige meter.
Belangrijk: het overschot in dagproductie wordt door ons niet overgeheveld naar je nachtverbruik!
Leg uit waarom het niet nuttig was
Als je meer produceert dan je verbruikt en je deze stroom wilt doorverkopen, moet je beschikken over een meter met twee EAN-codes: één EAN-code voor je verbruik en één EAN-code voor de productie die geïnjecteerd wordt in het net. Om een dergelijke meter te verkrijgen moet je contact opnemen met je netbeheerder.
De verkoop van elektriciteit is onderhevig aan btw, waardoor je een btw-nummer nodig hebt. We raden daarom af om meer te produceren dan je zelf verbruikt.
Lampiris koopt de overtollige stroom over, evenals de groenestroomcertificaten.
Je moet een offerte bij ons aanvragen voor een contract van één, twee of drie jaar. De prijzen zijn vast voor de duur van het contract.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Eerst en vooral proficiat met deze milieubewuste keuze!
Je kunt je voorschotten inderdaad laten verlagen als je zonnepanelen hebt laten plaatsen. Bezorg ons hiervoor gewoon de datum van de indienststelling van je zonnepanelen en het geïnstalleerde piekvermogen. Dit kan telefonisch op het nummer 0800 17 480 of per e-mail naar [email protected].
We passen het bedrag van je voorschotfacturen met plezier aan.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Mijn voordelen
Top questions (3) | All questions (9)
Je kunt rechtstreeks contact met ons opnemen om een korting te activeren. Dit kan per e-mail naar [email protected] of telefonisch op het nummer 011 49 49 48. Vermeld hierbij:
· je persoonlijke gegevens
· je klantnummer
· de naam van de gewenste promotie
Leg uit waarom het niet nuttig was
BLeden van Test-Aankoop krijgen bij Lampiris € 20 korting op het abonnement en 2,5% reductie op de energieprijs.
Voor meer informatie kun je terecht op de website van Test-Aankoop.
- Leden die Lampiris-klant willen worden, vermelden hun lidnummer van Test-Aankoop op het contract (in het vakje 'Eventuele opmerkingen').
- Als je al klant bent bij ons, dan kun je ons je lidnummer doormailen (klik op 'Mijn vraag werd niet beantwoord' en 'Mail met een van onze medewerkers').
De abonnementskorting zal worden toegekend na de eerstvolgende jaarwissel van je contract. De korting op de energieprijs gaat onmiddellijk in (vanaf de eerstvolgende factuur na aanvraag).
Leg uit waarom het niet nuttig was
Leden van OMNIMUT krijgen bij Lampiris € 15 korting op het abonnement en 2,5% reductie op de energieprijs.
Voor meer informatie kun je terecht op de website van Mut506.
- Leden die Lampiris-klant willen worden, vermelden hun promocode op het contract (in het vakje 'Eventuele opmerkingen').
- Als je al klant bent bij ons, dan kun je ons je promocode doormailen. De korting zal worden toegekend na de hernieuwing van je contract.
Leg uit waarom het niet nuttig was
- Bij elektronische facturatie per e-mail ontvang je je tussentijdse facturen en jaarlijkse afrekening via e-mail. Je kunt hiervoor intekenen bij Lampiris. Dit is veruit de meest voordelige en milieuvriendelijke oplossing om je facturen te ontvangen.
- Bij elektronische facturatie via Zoomit ontvang je je tussentijdse facturen en jaarlijkse afrekening via electronic banking, via Zoomit dus. Als je voor deze optie kiest, kun je daarvoor intekenen bij je bank.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Lampiris Fidelity is een voordeeltarief voor klanten die ons al minstens drie jaar trouw zijn én die gekozen hebben voor elektronische facturatie (e-mail/Zoomit).
Lampiris Fidelity is 5% voordeliger dan het standaardtarief en is van toepassing op de prijs van Lampiris ZEN (zonder transport- en distributiekosten en belastingen). Lampiris Fidelity is een jaar geldig, maar wordt (onbeperkt) jaarlijks hernieuwd. Dit voordeeltarief is niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen.
Voldoe je aan de voorwaarden? Neem dan telefonisch contact op via het nummer 011 49 49 48 of per e-mail via [email protected] en vraag om het Lampiris Fidelity-tarief te activeren. Het bedrag van je voorschotfacturen wordt dan automatisch aangepast.
Momenteel bedraagt het voordeel van Lampiris Fidelity 5%, maar we kunnen dit tarief niet garanderen voor volgende contracthernieuwingen. Lampiris zal je in ieder geval op voorhand waarschuwen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
ONLINE
Vanaf 1 maart 2014 kun je als Lampiris-klant peter worden van je familie, vrienden en kennissen door hen uit te nodigen om klant te worden van Lampiris via de pagina samengroener.lampiris.be. Als peter ontvang je € 30 (incl. btw) korting op je energiefactuur voor elk petekind dat klant wordt van Lampiris. Je kunt dit voordeel delen met een goed doel naar keuze. Deze korting is niet cumuleerbaar met andere voordelen of aanbiedingen. Elk petekind profiteert van de lopende promotie voor de peterschapsactie op het moment van zijn of haar inschrijving.
- Open de site samengroener.lampiris.be.
- Maak een profiel aan.
- Hoe meer mensen je bereikt, hoe groter je potentiële opbrengsten. Stuur je persoonlijke link via e-mail of deel je profiel op Facebook en Twitter. Of nodig je vrienden gewoon rechtstreeks uit om je profiel te bekijken op samengroener.lampiris.be.
- Via je profiel kunnen je vrienden Lampiris-klant worden.
- Op de pagina 'Mijn opbrengsten' kun je bekijken wie je petekinderen zijn en hoeveel geld je hebt ingezameld.
- Je kunt je profiel op elk moment raadplegen en aanpassen.
- Wanneer je petekind zijn of haar eerste factuur toegestuurd krijgt, ontvangen ook jij en je goede doel jullie voordeel.
OPGELET: Een handelsagent of partner die contractueel verbonden is aan Lampiris, kan geen vergoeding ontvangen voor nieuwe klanten aangebracht via de peterschapsactie.
Leg uit waarom het niet nuttig was
ONLINE
Het voordeel voor de peter: Voor elke nieuwe Lampiris-klant die jou als peter kiest, ontvang jij een korting op een voorschotfactuur die volgt op de verzending van de eerste factuur naar het petekind. Elk petekind geeft je een korting van € 30 incl. btw, die je als peter kunt delen met een goed doel naar keuze. De voordelen die je verdient door je vrienden te overtuigen, kunnen gecumuleerd worden met andere voordelen/promoties.
Het voordeel voor het petekind: Elke vriend die zich via het platform inschrijft als nieuwe klant bij Lampiris, ontvangt de korting gekoppeld aan de lopende campagne op het moment van zijn inschrijving. Elke nieuwe klant kan maximaal één bestaande klant als peter kiezen. De korting waarop de peter recht heeft, blijft dezelfde, ongeacht de toegepaste promotiecode.
Leg uit waarom het niet nuttig was
ONLINE
- Open de site samengroener.lampiris.be.
- Ga naar de pagina ‘De peters’.
- Kies een peter die je kent of met wie je dezelfde waarden deelt, en word Lampiris-klant via zijn profiel.
- Op je eerste factuur zie je de korting die je krijgt dankzij deze campagne.
- De peter die je hebt gekozen, en zijn goede doel, ontvangen ook elk hun voordeel.
OPGELET: Om aan deze peteractie te kunnen deelnemen, is het essentieel dat je je online inschrijft via het profiel van een peter.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Nest Learning Thermostat
Top questions (4) | All questions (10)
Studies tonen aan dat een correcte programmering, die de temperatuur verlaagt terwijl je afwezig bent of slaapt, het bedrag van je energiefactuur met gemiddeld 20% vermindert.
Dit hangt echter ook af van de manier waarop je je woning verwarmde vóór de aanschaf van de Nest-thermostaat. In de praktijk zullen personen die voor de aanschaf van de Nest-thermostaat hun verwarming niet programmeerden, of die dat handmatig deden, meer besparen dan wie zijn woning al verantwoord verwarmde met behulp van een efficiënte programmering.
De Nest-thermostaat biedt eenvoudige en doeltreffende functies om energie te besparen, of om een voor jou aangename temperatuur in te stellen, afhankelijk van je voorkeuren.
Leg uit waarom het niet nuttig was
De functie Auto-Afwezig werkt goed in 90% van de woningen.
Soms gebeurt het dat het apparaat onvoldoende gegevens ontvangt, bijvoorbeeld als de Nest-thermostaat is geïnstalleerd in een inbouwkast of een logeerkamer die zelden wordt gebruikt. Als dit gebeurt, verschijnt er een boodschap op het scherm.
Leg uit waarom het niet nuttig was
In de eerste week leert de thermostaat jouw voorkeuren kennen.
Stel daarom in welke temperatuur je verkiest 's ochtends bij het opstaan en overdag als je thuis bent, en zet de thermostaat lager als je naar bed gaat. Na een paar dagen leert de Nest je voorkeuren kennen.
Het apparaat weet hoeveel tijd er nodig is om je woning tot de gewenste temperatuur te verwarmen en op welke tijdstippen je vertrekt en thuiskomt: zo kun je energie besparen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
De klant kan op onze website nagaan of zijn verwarmingssysteem compatibel is met de Nest-thermostaat, door middel van een korte vragenlijst, onderaan de homepagina.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Ja. De functie Auto-Afwezig is ontworpen om personen te herkennen.
Ook als je huisdieren hebt, zal de thermostaat de modus Auto-Afwezig inschakelen. Stel daarom een voldoende hoge temperatuur in tijdens je afwezigheid, of het zou nogal frisjes kunnen worden voor je geliefde viervoeter.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Verander je je gewoontes? Stel dan een paar dagen lang de temperatuur van de Nest-thermostaat zelf in. Het apparaat zal je voorkeuren onthouden.
Vertrek je voortaan op maandag een uur eerder naar het werk? Verlaag dan de temperatuur voordat je het huis verlaat.
Na een paar maandagen zal de Nest Learning Thermostat de wijziging automatisch doorvoeren.
Leg uit waarom het niet nuttig was
De duur van de installatie verschilt per verwarmingstechnici.
Aarzel niet om de website van Nest te raadplegen om het contactgegevens van een Nest Pro installateur te vinden. Ze zullen hun dienstverlening apart factureren, bovenop de Nest Learning Thermostat.
Leg uit waarom het niet nuttig was
U beschikt na ontvangst van de bevestiging van de aankoop van uw Nest Learning Thermostaat door Lampiris Tech, over een termijn van 14 kalenderdagen om af te zien van deze aankoop. In dat geval dient u uw thermostaat en uw sokkel naar ons terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en originele verpakking.
Lampiris zal dan het volledige bedrag dat je via de webshop hebt betaald, terugstorten en de bestelling annuleren.
Leg uit waarom het niet nuttig was
De Nest-thermostaat blijft normaal werken zonder de wifiverbinding.
De Heat Link-module en de thermostaat kunnen draadloos communiceren zonder wifi. Daarom blijven ze normaal functioneren, zelfs als je internetverbinding wegvalt.
Zonder internetverbinding kan de thermostaat niet langer automatische software-updates en weersinformatie ontvangen. Je kunt het apparaat dan ook niet op afstand bedienen via de Nest-app.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Verwarmingsketels onderhoud
Top questions (1) | All questions (18)
Normaalgezien zal de technieker zich houden aan het vast lastenboek (raadpleegbaar op onze website). Een reparatie is niet voorzien in het lastenboek maar indien een kleine reparatie vereist is en dat het past in de planning van de technieker om deze uit te voeren, zal hij dit doen. De vervangstukken zullen na de interventie gefactureerd worden. De technieker zal het type onderdelen kiezen die het meest geschikt zijn voor de verwarmingsketel.
Leg uit waarom het niet nuttig was
De technieker die zich bij je thuis zal begeven wordt tewerkgesteld door één van de 3 gespecialiseerde bedrijven waarmee Lampiris samenwerkt. De techniekers zijn erkend door de Vlaamse overheid (departement leefmilieu, natuur en energie).
Leg uit waarom het niet nuttig was
Het onderhoud van je verwarmingsketel is een wettelijke verplichting, zowel voor particulieren als bedrijven. Een verwarmingsketel op stookolie moet jaarlijks onderhouden worden. In Vlaanderen moet een verwarmingsketel op gas om de twee jaar een onderhoudsbeurt krijgen (in Wallonië en in Brussel is dat om de drie jaar).
Het is aangeraden om een verwarmingsketel jaarlijks te laten onderhouden en zo garandeer je een langere levensduur van het toestel. Een goed onderhouden verwarmingsketel verbruikt bovendien 5 à 12 % minder energie wat goed is voor het milieu en bovendien bespaar je op je energiefactuur.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Het jaarcontract is maar toegankelijk voor de ketels die in goede staat geschat zijn. Klanten die beschikken over een ketel in slechte staat kunnen dus niet genieten van het jaarcontract. Deze klanten mogen toch naar het noodnummer bellen, maar de interventie zal nadien gefactureerd worden.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Bij opzegging van het jaarcontract, betaalt Lampiris Warm de maandelijkse schijven terug, vermindert met 50 euro voor de administratiekosten.
In geval van verhuis, zal het jaarcontract opgezegd worden voor het oude adres. Indien je kiest om opnieuw een jaarcontract aan te gaan voor het nieuwe adres, dan zullen de 50 euro administratiekosten in mindering gebracht worden van de prijs van de eerste onderhoudsbeurt die het nieuwe jaarcontract zal opstarten. Gebruik de promocode MOVE bij het inschrijven voor het nieuwe contract.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Voor een verwarmingsketel op gas, kan de omschakeling naar een jaarcontract maximum 6 maanden na de laatste onderhoudsbeurt door Lampiris.
Voor een verwarmingsketel op stookolie kan dit maximum 2 maanden na de laatste onderhoudsbeurt door Lampiris.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Indien de onderhoudsbeurt voor de 21ste dag van de maand heeft plaatsgenomen zal de betaling van de 1ste schijf op het einde van diezelfde maand plaatsvinden.
Indien de onderhoudsbeurt na de 20ste dag van de maand heeft plaatsgenomen zal de betaling van de 1ste schijf op het einde van de volgende maand plaatsvinden.
De betaling geldt voor de maand die volgt en niet voor de maand die verlopen is, wat wil zeggen dat de eerste 10 dagen tot 1 maand en 9 dagen gratis zullen zijn.
Leg uit waarom het niet nuttig was
In geval van laattijdige betaling of niet-betaling zijn er van rechtswege herinneringskosten van vijf euro verschuldigd voor een brief via de gewone post, en van vijftien euro voor een aangetekend schrijven. Om dit te voorkomen kan je steeds kiezen om per domiciliëring te betalen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je kunt het onderhoud van jouw verwarmingsketel per bancontact regelen, de dag dat de technieker bij jou langskomt. Als je voor deze betaalwijze kiest kunnen wij jouw aanvraag het snelst behandelen.
De onderhoudsbeurt kan ook betaald worden per ecocheques en/of overschrijving. Kies voor de betaalwijze “Ecocheques (op voorhand te versturen per post en verschil te betalen per overschrijving) “ tijdens het invullen van het inschrijvingsformulier op de website. In het veld “bijkomende informatie” schrijf je het bedrag dat je per ecocheques zal regelen. Na de inschrijving ontvang je een e-mail met de bankgegevens van Lampiris om het openstaand bedrag over te schrijven. Schrijf het openstaand bedrag over op het rekeningnummer BE18 0689 0107 5665 en stuur je ecocheques op naar:
Lampiris Tech
Rue Saint Laurent 54
4000 Luik
Om te garanderen dat we je ecocheques goed ontvangen raden we je sterk aan deze per aangetekend schrijven te versturen. Na ontvangst van de ecocheques en de overschrijving nemen wij opnieuw contact op met jou om een afspraak vast te leggen.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Ja, indien er minimum 4 verwarmingsketels op dezelfde plaats en op dezelfde dag onderhouden moeten worden kan je van een korting van 40 euro per verwarmingsketel genieten. Voor het onderhoud van een verwarmingsketel op gas betaal je dus 119 euro (159 euro – 40 euro). Gebruik de promocode MULTI bij het inschrijven op de website om van dit voordeel te kunnen genieten.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Eenmalige betaling |
Verwarmingsketel op aardgas |
Verwarmingsketel op stookolie |
6%* |
159 € |
209 € |
21%** |
181,50 € |
238,58 € |
Maandelijkse betaling |
Verwarmingsketel op aardgas |
Verwarmingsketel op stookolie |
6%* |
5,99 € / maand (gedurende 2 jaar) |
15,99 € / maand (gedurende 1 jaar) |
21%** |
6,84 € / maand (gedurende 2 jaar) |
18,25 € / maand (gedurende 1 jaar) |
* 6% indien woning ouder is dan 10 jaar
** 21% indien woning jonger is dan 10 jaar
Leg uit waarom het niet nuttig was
Voor de reparatiedienst kan je steeds naar het nummer 0800 21 285 bellen. Dit nummer is 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 beschikbaar. Er komt dan zo snel mogelijk een technicus langs om je verwarmingsketel te herstellen. We doen we er alles aan om je binnen de 24 uur te helpen. Het precieze tijdstip hangt af van de beschikbaarheid van onze technici.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Ja, iedereen mag naar het noodnummer bellen. Als je niet beschikt over een jaarcontract zal de reparatiedienst gefactureerd worden. Na de interventie ontvang je een factuur. Het tarief is 90 euro per uur en 70 euro voor de verplaatsing van de technieker. Bijvoorbeeld, je hebt geen jaarcontract en de technieker komt 1 uur bij jou langs voor een reparatie. Deze interventie zal 160 euro.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Lampiris
Top questions (1) | All questions (8)
100% groen, 0% duurder
We zijn de enige volledig onafhankelijke Belgische leverancier die beschikt over licenties voor groene stroom en aardgas in de drie Belgische gewesten. We garanderen dat ons volledige elektriciteitsaanbod 100 % groen is en dat de prijs ervan vast blijft voor de volledige duur van het gekozen contract.
We onderhandelen over energie aan de beste marktvoorwaarden en we laten jou rechtstreeks meegenieten. De groene energie van Lampiris is helemaal niet duurder, waar wacht je dan nog op om over te stappen?
Schrijf je in via onze site of download ons contract (PDF) en bezorg het ons ondertekend terug.
Het milieu dankt je alvast voor je interesse in 100% groene, hernieuwbare energie!
Leg uit waarom het niet nuttig was
We garanderen dat ons volledige elektriciteitaanbod 100 % groen is en dat de prijs ervan vast blijft voor de volledige duur van het gekozen contract. We onderhandelen over energie aan de beste marktvoorwaarden en we laten jou rechtstreeks meegenieten.
Voor Lampiris kiezen betekent besparen en tegelijkertijd het leefmilieu beschermen.
Schrijf je in via onze site of download ons contract (PDF) en bezorg het ons ondertekend terug.
Het milieu dankt je alvast voor je interesse in 100% groene, hernieuwbare energie!
Leg uit waarom het niet nuttig was
Hartelijk bedankt voor je interesse in een samenwerking met Lampiris!
Neem contact op met de Lampiris-klantendienst. Je ontvangt zo snel mogelijk een antwoord.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Je netbeheerder (intercommunale) is verantwoordelijk voor de goede en veilige werking van het elektriciteits- en aardgasnet. Alle storingen met het distributienet of de aansluiting (inclusief de meter) moet je aan hen melden.
Bovendien doen zij ook de jaarlijkse meteropname in je buurt (Indexis, Ores).
Woon je in Vlaanderen? Dan kun je hier opzoeken wie je netbeheerder is.
Woon je in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest? Dan is je netbeheerder Sibelga.
Je vindt deze gegevens ook terug op je factuur.
Leg uit waarom het niet nuttig was
Sinds 1 juli 2003 is de vrijmaking van de Vlaamse elektriciteits- en aardgasmarkt een feit. De Waalse markt en Brussel werden op 1 januari 2007 vrijgemaakt. Door deze vrijmaking kan elke Belgische consument vrij zijn energieleverancier kiezen.
Het was het einde van een monopolie met slechts één energieleverancier. De concurrentie zorgt er voortaan voor dat verschillende leveranciers interessantere prijzen en een betere dienstverlening kunnen aanbieden.
Je hoeft dus niet meer bij je standaardleverancier te blijven. Je kunt vrij de leverancier kiezen die je de voordeligste prijzen biedt of het aanbod dat het beste bij jouw levenswijze aansluit!
Voor meer info: www.vreg.be of www.brugel.be (voor de Brusselse energiemarkt).
Leg uit waarom het niet nuttig was
Varia
Top questions (0) | All questions (7)
Hier zijn de contactgegevens van de Ombudsdienst voor Energie:
Rue Royale, 47
1000 Bruxelles
Mail : [email protected]
Tel : 02/211.10.60
Fax : 02/211.10.69
Leg uit waarom het niet nuttig was
Energie Facteur 4 wil het aanbod en de vraag stimuleren voor energie afkomstig van hernieuwbare bronnen, en het rationele energieverbruik bevorderen.
http://www.ef4.be/
Leg uit waarom het niet nuttig was
Federatie van de netbeheerders voor elektriciteit en aardgas in België.
http://www.synergrid.be
Leg uit waarom het niet nuttig was
Handige informatie over aardgas.
http://www.aardgas.be
Leg uit waarom het niet nuttig was