FAQ

FAQ

Mijn meter

Top questions (1) | All questions (8)

Wat moet ik doen als de EAN-code of het meternummer op mijn factuur niet correct is?  

 

Als je merkt dat we je EAN-code of meternummer verkeerd hebben geregistreerd of als je facturen ontvangt voor een andere EAN-code, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we je gegevens kunnen corrigeren.

Contact opnemen met de Lampiris-klantendienst

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb een 'bericht tot afsluiting' ontvangen van mijn netbeheerder. Wat nu?  

 

Neem contact met ons op via het nummer 011/49 48 94 of mail naar [email protected]

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik van metertype veranderen?  

 

Als je dat wilt, kunt je overschakelen van metertype. Hiervoor neem je contact op met je netbeheerder. Zodra de nodige aanpassingen aan je installatie zijn gebeurd, brengen zij ons hiervan op de hoogte. Op dat ogenblik zal een afrekening worden opgemaakt.
Daarna worden je voorschotfacturen aangepast aan je nieuwe meter.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wat zijn de verschillende metertypes?  

 

Bij het plaatsen van een elektriciteitsmeter heb je de keuze uit een enkelvoudige meter, een tweevoudige meter en een meter voor exclusief nachtverbruik.
 

  • Enkelvoudige meter: dit is een meter met één teller. Je betaalt dus dezelfde prijs voor elektriciteit ongeacht het tijdstip waarop je deze elektriciteit verbruikt.
  • Tweevoudige meter: deze meter heeft twee tellers: een dag- en een nachtteller. Het elektriciteitsverbruik tijdens de daluren ('s nachts en bij sommige netbeheerders ook tijdens het weekend) wordt berekend tegen daltarief. Het verbruik tijdens de andere uren wordt tegen normaal tarief berekend. De piek- en daluren worden bepaald door je netbeheerder. Voor meer info raden we je aan contact op te nemen met je netbeheerder.
  • Meter voor exclusief nachtverbruik: deze meter (enkelvoudig of tweevoudig) heeft een extra teller waarop elektrische verwarming of elektrische boilers aangesloten worden. Het verbruik op deze meter is hoger en wordt daarom berekend tegen een voordeliger tarief.


De meter is een belangrijk element, want je Lampiris-tarief hangt ervan af.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Waar vind ik de EAN-code?  

 

De EAN-code bestaat uit 18 cijfers en begint met 54. Je vindt de code op de meest recente factuur van je huidige leverancier. Vind je niet meteen een factuur? Neem dan contact op met je netbeheerder.

Woon je in Vlaanderen? Dan kun je hier opzoeken wie je netbeheerder is.
Woon je in Brussel? Dan is je netbeheerder Sibelga.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wat is een EAN-code?  

 

De EAN-code is het identificatienummer van je meter. De code telt achttien cijfers en de eerste vier zijn identiek voor heel België (5414). Je EAN-code is heel belangrijk omdat je meter ermee kan worden geïdentificeerd voor de levering van elektriciteit en gas. We hebben de code dan ook nodig voor de behandeling van je aanvraag.

Ken je de EAN-code van je meter niet? Neem dan contact op met je netbeheerder (intercommunale). Zoek hier op wie je netbeheerder is.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik mijn voorschotfactuur verhogen/verlagen?  

 

Onze voorschotfacturen zijn opgesteld op basis van je geschatte verbruik, berekend met de gegevens die we van je netbeheerder hebben ontvangen (meterstanden), of op basis van een schatting van je verbruik die je ons hebt doorgegeven.
 
Het is mogelijk dat de schatting van de netbeheerder niet helemaal overeenstemt met je werkelijke verbruik.
 
Als je het bedrag van je voorschotfactuur wilt wijzigen, kun je contact opnemen met onze klantendienst.

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe kan ik mijn energieverbruik optimaliseren?  

 

Op onze website staan heel wat voorbeelden om energie te besparen bij je thuis of op het werk. Klik hier!


Wil je je energieverbruik op de voet volgen? Raadpleeg dan je meterstand(en) via MyLampiris, je onlineklantendossier (beveilligde toegang).

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.