FAQ

FAQ

Mijn facturen

Top questions (2) | All questions (11)

Wat betekenen de verschillende bijdragen en taksen op mijn factuur?  

 

Klik op deze link voor een overzicht van alle taksen en heffingen.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Waarom wijzigt mijn voorschot tijdens mijn contract, terwijl ik nog geen afrekening heb ontvangen?  

 

Zelfs als je nog geen afrekening hebt ontvangen, kan je voorschot veranderen. Dit zijn de vaakst voorkomende redenen:

  • Een aanpassing van de gas- en elektriciteitstarieven als gevolg van de verlenging van het contract.
  • Een aanpassing van de tarieven als gevolg van gewijzigde taksen, transportkosten of de kosten die de netbeheerder aanrekent.

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Waarom verandert de aardgasprijs tijdens het contract, terwijl de elektriciteitprijs gelijk blijft?  

 

Lampiris garandeert je de elektriciteitprijs gedurende de volledige looptijd van je contract. Als je bijvoorbeeld een contract voor drie jaar hebt getekend, wil dat zeggen dat je prijs voor elektriciteit drie jaar lang onveranderd zal blijven.
 
Voor de aardgasprijs is dat systeem echter niet mogelijk. Die zal dus wel schommelen tijdens de duur van je contract. Denk er echter om dat Lampiris er alles aan doet om de scherpste prijzen op de markt aan te bieden.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik een kopie krijgen van mijn factuur?  

Ja, hoor! Via de website MyLampiris kun je je facturen gemakkelijk opvragen en afdrukken. Of vraag gerust een duplicaat van je factuur aan via e-mail op het adres [email protected] of telefonisch op het nummer 011 49 49 48.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kunnen de facturen naar een ander adres gestuurd worden dan dat waar mijn energie geleverd wordt?  

 

Je kunt zelf kiezen op welk adres je je facturen ontvangt.

Geef het gewenste adres hiertoe schriftelijk door aan onze klantendienst

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb onlangs mijn meter geopend en wacht nog altijd op mijn eerste voorschotfactuur.   

Geen paniek! Je netbeheerder heeft tien dagen nodig om de opening van je meter te registeren en ons de nodige gegevens door te geven om je facturen op te stellen. Is deze termijn nog niet verstreken, dan valt je factuur in principe binnenkort bij jou in de bus.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Mijn meter is al bijna een maand of langer geopend, maar ik heb nog altijd mijn eerste voorschotfactuur niet ontvangen?   

Is er een technicus langs geweest om je meter te openen? Neem dan contact met ons op per e-mail via [email protected] of telefonisch op het nummer 011 49 49 48. Vermeld hierbij:

·         de precieze openingsdatum van je meter,

·         de meterstand bij opening, als je die hebt.

Wij nemen dan meteen contact op met je netbeheerder om de situatie op te lossen.

Heb je de meter zelf geopend of heeft de eigenaar van je woning dat gedaan? Neem dan rechtstreeks contact op met je netbeheerder en vraag of een technicus komt controleren of je meter effectief geopend is.

 

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb mijn eerste factuur nog niet ontvangen.  

Geen paniek! Je krijgt je eerste voorschotfactuur pas wanneer je netbeheerder je overstap heeft bevestigd. Mocht je tien dagen na de effectieve datum van je overstap nog altijd geen voorschotfactuur ontvangen hebben, dan zou het kunnen dat we niet over de juiste contactgegevens beschikken.

Wil je nagaan of de informatie in je dossier correct is? Neem dan rechtstreeks contact met ons op via onze contactpagina en geef ons je contactgegevens door (facturatieadres, telefoonnummer, gsm enz.).

Onze medewerkers passen je gegevens zo snel mogelijk aan en brengen je hiervan op de hoogte.

We herinneren je er ook aan dat je een duplicaat van je facturen kunt downloaden op MyLampiris.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik het bedrag van mijn voorschot wijzigen?  

Je voorschotfacturen worden opgesteld op basis van een schatting van je verbruik. Dit wordt berekend met de gegevens die we van je netbeheerder hebben ontvangen (meterstanden) of op basis van een schatting die jij ons hebt doorgegeven.

Het is mogelijk dat de schatting van je netbeheerder niet helemaal overeenstemt met je werkelijke verbruik.

Dankzij MyLampiris kun je zelf het bedrag van je voorschotfactuur aanpassen.

Of neem contact met ons op via het nummer 011 49 49 48, per e-mail via [email protected] of via onze Facebook-pagina.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb geen factuur ontvangen en heb gekozen voor domiciliëring.   

Als je om ecologische redenen gekozen hebt voor domiciliëring, bezorgen we je enkel een papieren versie van je eerste voorschotfactuur, je jaarlijkse afrekening, de eerste factuur na je jaarlijkse afrekening en de eerste factuur na de verlenging van je contract.

Je kunt je facturen ook steeds raadplegen in je persoonlijke MyLampiris-ruimte.

Krijg je liever al je voorschotfacturen bij jou thuis in de bus? Laat deze dienst dan activeren door een van onze medewerkers. Dit kan per e-mail via het adres [email protected] of telefonisch op het nummer 011 49 49 48.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe lees ik mijn factuur?  

Hoe lees ik mijn voorschotfactuur?

Je voorschotfactuur is een vast maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks bedrag dat bedoeld is om je reële verbruikskosten te dekken. Dit bedrag wordt berekend op basis van je geschatte jaarverbruik.

Wanneer je klant wordt bij Lampiris, bezorgt je netbeheerder ons je verbruiksgegevens, zodat we het voorschotbedrag kunnen bepalen. Het door je netbeheerder berekende verbruik is gebaseerd op het verbruik op jouw leveringspunt de voorbije drie jaar. Je kunt je verbruiksgegevens echter ook zelf doorgeven wanneer je je inschrijft.

Wil je je verbruiksgegevens wijzigen? Open dan MyLampiris of neem contact met ons op via e-mail

Als je recht hebt op een korting en die ook geactiveerd is, dan wordt ze vermeld in het kader ‘Te betalen bedrag’ op de eerste pagina van je voorschotfactuur.

 

Hoe lees ik mijn jaarlijkse afrekening?

Nadat je meterstand is opgenomen, ontvang je je jaarlijkse afrekening. Hierop vind je je werkelijke verbruik. Alles wat we je al hebben aangerekend via de voorschotfacturen, trekken we van je totale verbruik af.

Wij berekenen je jaarlijkse afrekening op basis van je voorschotfacturen, ongeacht of je die al betaald hebt. De afrekening biedt je dus geen overzicht van je betalingen. Meer info over je betalingen vind je op MyLampiris. Natuurlijk kun je ook contact opnemen met onze klantendienst. Als je voorschotfacturen nog niet betaald zijn, vragen we je om dat zo snel mogelijk te doen om eventuele aanmaningskosten te vermijden.

Als je wilt controleren of je werkelijke verbruik correct is, hoef je enkel de meterstanden op je afrekening te bekijken. Komen ze overeen met de gegevens die je hebt doorgegeven aan je netbeheerder bij de tussentijdse meteropname? Dan is alles in orde. Neem anders contact met ons op via e-mail en wij zullen een correctie van je meterstanden aanvragen.

Heb je recht op een korting, dan vind je die op pagina 3 van je jaarlijkse afrekening, bij ‘Je kortingen’.

Woon je in Vlaanderen en omvat de leveringsperiode op je afrekening ook de maand april? Dan vind je je gratis aantal kWh eveneens op pagina 3, bij ‘Je kortingen’.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.